Πέμπτη 21 Απριλίου 2011

Αμερικλάνικο χρήμα

Η dsquared αναρωτήθηκε:
Τι ειναι η οσμωση, μαθημα μαγειρικης?
και με έκανε να αναρωτηθώ: "πλάκα με κάνει;". Σου αξίζει η ΑΠΕΥΘΥΝΣΗ dsquared, σου αξίζει. Καλοφάγωτη!

Κάνω που λες dsquared σήμερα ένα έτσι μέσα στη τζέπη μου και τι πιάνω?


Ντροπή σου dsquared! Τι είναι αυτά που σκέφτεσαι?

Λεφτά μάνα μου, λεφτά. Φράγκα, μαδιά, πως τα λένε. Μετρητά. Ντάγκα ντάγκα.

Και τι μας το λες ρε μάστορα, θα μου πεις. ΝΑ κι αν έχεις, ΝΑ κι αν δεν έχεις. Έχεις δίκιο. Δεν το ξεκίνησα καλά, αλλά θα το στρώσω. Συγκεντρώσου.

Αυτή η ανάρτηση θα είναι η πρώτη από μια σειρά αναρτήσεων που θα περιγράφω την πρώτη μου μέρα εδώ χάμω. Αυτή τη μαύρη μέρα. Κάθε φορά με άλλο θέμα και παραλείποντας τα υπόλοιπα.

Και ξεκινάμε. Χρήμα.

Δευτέρα. 10 Αυγούστου. 2009. Πρωί.
Ξεκινάω από το σπίτι του Ινδού που με φιλοξενούσε. Το τσαντί με τα μετρητά, διαβατήρια σουπα μουπες παραμάσχαλα. Είχα φάει φρίκη. Έχασα που έχασα τον μπούσουλα μέσα σε λιγότερες από 12 ώρες, έτσι και έχανα και τα λεφτά μου, θα αυτοκτονούσα εκεί επιτόπου. Γι'αυτό όπως καταλαβαίνεις, κρατούσα το τσαντί με σκρούτζικη ευλάβεια σαν συνταξιούχος που μόλις πήρε τη σύνταξη από την τράπεζα και τρέχει να τη βάλει κάτω από στρώμα.


Λες και δεν ξέρουμε ότι όλοι εκεί τις βάζουν.

Φτάνω στο εργαστήριο όπου με υποδέχονται οι Κινέζοι με ανοικτές αγκάλες. Στάχτη στα μάτια του Αμερικλάνου. Τους συμπάθησα πανάθεμά τους. Έχει και Ινδούς η φάση. Τους συμπάθησα εξίσου.

Η ώρα 11 τους λέω: Καλά εσείς καφέ δεν πίνετε? Πίνουμε πίνουμε, μου απαντάει μια Κινεζούλα. Εγώ όμως dsquared αναφερόμουν σε καφέ παύλα συζήτηση παύλα χαλλλαραααα παύλα κουτσομπολιό παύλα έξω στον ήλιο.

Δεν με πιάσανε. Γι αυτούς καφές ίσον ενέργεια, όλα τα άλλα περιττά. Τι να κάνεις. Ενδίδεις. Πάμε στην καφετέρια με έναν Ινδό να πάρουμε καφέ. Πιάνω εγώ το τσαντί, προσεκτικά προσεκτικά, ανοίγω το μέρος με τα μονά και τα κέρματα και αρχίζω να τα μετράω σαν κακομοίρης. Τσουπ τσουπ το κάθε κέρμα, χρουτς χρουτς το κάθε χαρτονόμισμα.

Ο Ινδός, κύριος, κάνει ένα έτσι βγάζει μια πιστωτική κάρτα και πληρώνει τον καφέ.


Μαλάκας ο Αμερικλάνος.

Τι κάνεις! του λέει. Για ενάμισι δολάριο δίνεις πιστωτική??? Έτσι στην ψύχρα???

Ο Ινδός γελάει και από μέσα του σκέφτεται: Ε ρε με βλαχάκι που μπλέξαμε.

Το μεσημέρι πάμε για μεσημεριανό. Πάλι ο Αμερικλάνος βγάζει το τσαντί και αρχίζει να μετράει τσουπ τσουπ χρατς χρατς. Είναι και όλα πράσινα τα διαόλια και φοβάται μη δώσει 100 αντί για 1. Πούστηδες Αμερικάνοι δε θα μου τη φέρετε, σκέφτεται.

Όλοι οι άλλοι, με μια χάρη ένα νάζι άλλο πράμα, βγάζουν πιστωτικές και πληρώνουν. Πάλι μαλάκας ο Αμερικλάνος.

Εν τέλει του εξήγησαν τι παίζει.

Σχεδόν κανείς δεν πληρώνει με μετρητά πλέον, όλοι με κάρτες. Δεν υπάρχουν χρεώσεις αν πληρώνεις στην ώρα σου. Δεν υπάρχει κίνδυνος αν στην κλέψουν, δεν δεν δεν. Τελικά με πείσανε να πάω να ανοίξω λογαριασμό και να βγάλω χρεωστική κάρτα.

Πάω στην τράπεζα και με πιάνει ξανα φρίκη. Τι, θα βάλω όλα μου τα λεφτά σε ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ τράπεζα? Πάω καλά? Δεν τους εμπιστεύομαι. Θα πάνε και θα χρεωκοπήσουν και πάνε τα λεφτάκια μου.

Είχε ξυπνήσει ο σκρουτζ μέσα μου σου λέω και ήταν σε υπερένταση.

Δεν με πείσανε, ότι και αν μου είπαν, να εμπιστευτώ τα λεφτά μου στους Αμερικάνους. 50 δολάρια έβαλα στο λογαριασμό και πολύ τους είναι, σκέφτηκα.

Τελικά εκείνα τα λεφτά δεν μπήκανε ποτέ στην τράπεζα. Το θεωρούσα ιεροσυλία να βάλω λεφτά που βγήκαν στην Ελλάδα σε Αμερικάνικη τράπεζα, άμα θέλουν κεφάλαια θα βρουν από τα δικά τους, σκεφτόμουν.

Τα ξόδεψα όλα στο άψε σβήσε, με το τσαντί παραμάσχαλα.

Έκτοτε όμως, μπήκε και ο Αμερικλάνος στο Αμερικλάνικο σύστημα και το έκοψε το μετρητό. Ακόμα και τις τσίχλες, που λέει ο λόγος, με πιστωτική τις αγοράζει.

Δεν φταίω εγώ, dsquared, με προτρέπουν! Αφού σου λένε δώρο πίσω το 1% των αγορών σου! Τι να κάνω! Άσε που δεν έχω να νοιάζομαι για το αν βαστάω λεφτά, να προλάβω την τράπεζα παρασκευή, να βγάλω αρκετά, να μην μου τα κλέψουν κλπ κλπ.

Και το κυριότερο: πας για φαί. Είστε 10 άτομα. Λες στον σερβιτόρο, πστ μάστορα, μοίρασέ τα σε αυτές τις κάρτες και του δίνεις μια στίβα πλαστικό χρήμα.

Ε μα.

Ούτε να βρεις ψιλά και έλα χάλασέ μου δεκάρικο, δεν έχω τάληρα, και πόσο πουρμπουάρ, και και και.

Γι' αυτό σήμερα που έβαλα το χέρι στην τζέπη και έπιασα τα πράσινα σιχαμερά δολάρια αναρωτήθηκα πότε τα σήκωσα και δεν το θυμάμαι. Τελικά μου τα χρωστούσε ένας Κινέζος, να γιατί.

Αυτή τη διαφορά στον τρόπο που πληρώνουμε τη βρίσκω πολύ ενδιαφέρουσα πάντως. Ο μισθός μπαίνει απευθείας στην τράπεζα, οι κάρτες και οι λογαριασμοί πληρώνονται στο ίντερνετ και τον καφέ που πίνω τώρα τον πήρα με πιστωτική. Με αυτό το σύστημα, μπορεί να περάσουν και μήνες χωρίς να πιάσω καθόλου στο χέρι μου μετρητά.

Κάτι ακούγεται εν τω μεταξύ ότι το επόμενο iPhone (το οποίο αναμένω ΠΩΣ ΚΑΙ ΠΩΣ να βγει να ξεμπλέξω με το ηλίθιο το μαυροβατόμουρο) θα μπορείς να το κάνεις πιστωτική. Τελικά αυτή η apple μόνο καφέ δεν έχει προσπαθήσει ακόμα να φτιάξει με τα κινητά της. Πφ.

Έχει και τα κακά του βέβαια το πλαστικό χρήμα. Να, τώρα για παράδειγμα αν με ρωτήσεις πόσο κάνει ο καφές θα σου πω δεν ξέρω μάνα μου. Ξέρω ότι είναι κάπου ενάμισι δολάριο, αλλά ακριβώς θα σε γελάσω. Καμια μέρα θα ανεβάσουν τις τιμές στο Θεό και δεν θα το πάρουμε χαμπάρι μέχρι το τέλος του μήνα, στο λέω!


ΥΓ: Για το βράδυ (πρωί στην Ελλάδα) την προόριζα την ανάρτηση, αλλά αντί για προεπισκόπηση πάτησα δημοσίευση γαμώ το κέρατό μου. Θα την αναδημοσιεύσω το βράδυ, δεν την αφήχω να χαθεί στα μπλογκρόλς! Ορίστε μας!

13 σχόλια:

  1. αυτό με τις χρεωστικές το είδα να παίζει πολύ στη Γερμανία που είχα πάει το 2004 (όλοι ερχόντουσαν εδώ για Ολυμπιακούς, εγώ έφευγα :Ρ).
    Η αλήθεια είναι πως βολεύει αλλά... αν δε νιώσεις το χρήμα να φεύγει από τα χέρια σου παρασύρεσαιιιιιιιι!
    (έπαθα και έμαθα! αμε!)
    καλή ανάσταση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ...και γω που νόμισα πως θα διαβάσω για την όσμωση!!!και ετοίμασα και την όρεξη μου!

    Καλά που έφυγε η Coula κακομοίρη μου και δεν θα το πάρει χαμπάρι πως δεν απάντησες στη προηγουμενη ανάρτηση!!!
    Έστω και κατά λάθος!
    ΠΟΙΟΣ ΕΙΔΕ ΤΗ Coula ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΗ ΦΟΒΗΘΗΚΕ!!!!

    Ώστε έτσι ε! ακόμα και τον καφέ με κάρτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πλαστικό χρήμα χμμμ εκεί που έφτασε το πετρέλαιο πολύ το φοβάμαι,βλέπεις εδώ παρασύρει τα πάντα, με πρώτα και καλύτερα τα πλαστικά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Και την ανάσα με πλαστικό θα την αγοράσουμε..
    Οχι οι γριές δεν τα κρύβουν στο στρώμα!
    Μέχρι να τα βάλουν έχουν γίνει ατμός..

    Καλή Ανάσταση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το έχω κάνει σε ταξίδι και ήταν πολύ βολικό. Ν΄αγοράζεις ακόμα και τον καφέ με κάρτα. Ένιωθα μεγαλύτερη ασφάλεια ότι δε θα με κλέψουν, επειδή δεν ήξερα καλά το νόμισμα. Αλλά στην Ελλάδα παρασυρόμουν πολύ σε ανόητες αγορές και ακόμα το πληρώνω
    ...και για πολλά χρόνια ακόμα.
    Καλημέρες Αμερικλανάκι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. dsquared,καλά κανεις και δεν ξερεις την όσμωση,σάμπως την ηξερε κι η μάνα μας;Κουλτούρα να φύγουμε, παιδάκι μου,Ζουράρις και πάσης Ελλάδος:)
    Βγάλε έξω τον Αμερικλάνο,αυτός την ξερει,ετσι μιλούσαν στα...Κολωνάκια!:)))

    Καλή Ανάσταση,Καλό Πάσχα σε όλη την καλή Αμερικλανοπαρέα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Όλα τα δεινά του σύμπαντος αυτοί οι μαλάκες τα ανακάλυψαν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Εμενα παντως μου αρεσει η πιστωτικη, ειναι πολυ εξυπηρετικη! Ουτε φοβος να χασεις πορτοφολι κλπ κλπ!
    Δεν χρειαζεται να εχεις καν πορτοφολι, φορας στηθοδεσμο? Ωραιοτατη θηκη για την καρτα! αχαχαχα!!

    Μαρουλοφιλακια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τουλάχιστον τώρα δεν σε τρώει το άγχος να σου κλέψουν τα φραγκοδίφραγκα!

    Ολα πλαστικά τα'χουν κάνει αυτοί 'ελεος!!

    Χαρούμενη Ανάσταση εύχομαι από καρδιάς με τους αγαπημένους σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @συννεφούλα: Να μάθεις να μην παρασύρεσαι! Τώρα που έπαθες και και καλά έμαθες, δεν θα έχεις πρόβλημα!

    @ElenaG: Απάντησα μάνα μου! Απάντησα, ΑΜΑΝ! Όλα με κάρτες λέμε! Κάθε φορά σκέφτομαι ποια να χρησιμοποιήσω!

    @ΦΟΥΛΗ: Άμα είσαι προσεκτικός δεν σε παρασύρει μάνα μου! Μυαλό θέλει.

    @Γιαγια Αντιγονη: Άλλαξε το σύστημα με το στρώμα ε? Η γιαγιά μου πάντως στο στρώμα τα έβαζε, πως το ξέρω μη με ρωτήσεις! Καλό Πάσχα!

    @νεφέλω: Δυστυχώς πολλοί παρασύρθηκαν και θα το πληρώνουν για πολλά χρόνια, μη στεναχωριέσαι!

    @VAD: Καλή ανάσταση και σε σένα! Και όχι, ΚΩΛΟνακιώτης δεν είμαι!! Είμαι το παιδί του λαου, εντάξει?

    @Cούλα: Καθόλου δεινά. Δεινά γίνονται όταν αναμιχθούν με την ανθρώπινη βλακεία, όπως και όλα τα υπόλοιπα! Στο μαλάκες θα συμφωνήσω.

    @Μαρούλι: Και να τη χάσεις την κάρτα, και να κάνει ο κάθε μαλάκας αγορές, εσύ θα τα πάρεις πίσω τα λεφτά! Αυτό που το πας!

    @zoyzoy: Σ'ευχαριστώ ζουζου μου, καλή τσίκνα και σε σένα! Το με το αγαπημένους το προσπερνάω, δεν με παίρνει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τωρα αυτη η ΑΠΕΥΘΥΝΣΗ που μου δωκες ειναι καλο πραμα?

    din

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Eμεις ρε εχουμε τις μαεστρο...και απλα βαζεις λεφτακια και τσουπ πληρωνεις με αυτη...η με το πασο της σχολης...

    τσ τσ τσ σας φαγαμεεε λαχανο χα!

    φιλια
    σταλιν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @din: Όπως το πάρει κανείς! Άλλη την παίρνουν και δροσίζονται και άλλοι την παίρνουν και ζορίζονται!

    @Στάλιν: Πφ. Πρέπει να κάθεσαι να βάζει λεφτά. Τα έχουμε και εμείς εδώ κάτι τέτοια για τα φοιτιτάκια. Μικρό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή